یک تحلیلگر مسائل منطقه خواستار توجه جهانی به پیشنهادات ایران در قبال جنگ غزه شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۴۵۷

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: با نگاهی به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در طول سالیان گذشته تاکنون به ویژه ۱۵۰ روز گذشته این نکته به اثبات رسیده است که ذات صهیونیسم و مقاماتش با جنایت عجین شده است.

وی افزود: در طول ۱۵۰ روز اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیدند که قریب دو سوم آن‌ها را زنان و کودکان شامل می‌شوند که متاسفانه در این ایام نهاد‌های بین‌المللی حامی حقوق بشر اقدام عملی در این ارتباط انجام ندادند.

صدرالحسینی تصریح کرد: صد تاسف که مقامات کشور‌های عربی نیز با سکوت خود ناظر این جنایات هولناک بودند.

این تحلیلگر مسائل منطقه گفت: وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به نکات مهمی اشاره کردند که مبنای همه پیشنهاداتش موضوعی به نام نسل کشی و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در غزه بود.

وی گفت: توجه نهاد‌های بین‌المللی به جنایات رژیم صهیونیستی که متمرکز بر زنان و کودکان شده است از موضوعاتی بود که وزیر خارجه کشورمان به آن اشاره و پیشنهاد اخراج رژیم صهیونیستی از مجمع عمومی سازمان ملل را مطرح کردند. همچنین تاکید بر اجرایی شدن حکم موقت دادگاه لاهه را نیز مورد تاکید قرار دادند.

این تحلیلگر مسائل منطقه افزود: همچنین از جمله مهم‌ترین مفاد قطعنامه شب گذشته این نشست که جمهوری اسلامی ایران و دو کشور اردن و عربستان در تهیه پیش‌نویس و تصویب آن نقش فعال و برجسته‌ای داشتند؛ آتش بس فوری و جامع و توقف تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی، ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم غزه، ابراز تاسف از اقدام مدعیان حقوق بشر در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید بر اطلاع رسانی صحیح بر اساس مصوبات نشست اخیر مقامات اطلاع رسانی سازمان و ... بود.

صدرالحسینی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به نفرت افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی پیشنهادات وزیر خارجه می‌تواند برای کشور‌های اسلامی که بیش از ۵۰ کشور را شامل می‌شوند هشدارباشی باشدتا شاید مقامات این کشور‌ها نیز همسو با افکار عمومی ملت‌های جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و مردم غزه تحرکی را از خود نشان داده و به وظایف انسانی و اسلامی خود عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها